vrijdag 21 maart 2014

Gedachte van vandaag



Psalm 17:15

's Morgens wil ik,
denkend aan uw goddelijke heerlijkheid, 
blij en dankbaar wakker worden.

Is het niet logisch om te geloven dat diegene die ons opnieuw kan creëren, Hij is die ons in het begin ook gemaakt heeft? Als je horloge het niet meer doet, breng je het toch ook niet naar de smit? Als je auto gereviseerd moet worden, ga je toch ook niet naar een bankwerker? Onze geestelijke problemen kunnen alleen opgelost worden door de God die ons in het begin gemaakt heeft. Hij heeft ons naar Zijn beeld geschapen, en vandaag kan Hij, door de genade van Zijn Zoon, ons opnieuw in Zijn gelijkheid maken door de opstanding van Zijn Zoon. Door het geloof in Jezus Christus zijn wij herboren en kunnen wij deelnemen aan Zijn leven. Wij worden Zijn erfgenamen.

Gebed:
Er is zoveel dat niet klopt in mijn leven Heer. Hernieuw alles in mij wat Uw oneindige genezing nodig heeft.


(Billy Graham)

2 opmerkingen:

  1. Juist ja, dat zeg ik altijd tegen mensen: God heeft je gemaakt, die kan je ook repareren als er iets kapot is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is waar, maar God werkt ook door mensen heen om jou te helpen. Dus als iemand een probleem heeft, zou deze best naar een psycholoog kunnen gaan of als je ziek bent naar een dokter.

    BeantwoordenVerwijderen

Aanbevolen post

Elke dag sterven we.

De bijbel staat vol met geweldige teksten. Teksten voor bemoediging, voor troost, hoop, of gewoon om je geluk te delen. Maar de bijbel beva...