donderdag 12 september 2013

Hoe lang nog


Hoe lang nog?

Vader hoe lang moet ik nog worstelen op deze aarde? 
Hoe lang nog voordat ik weer thuis mag komen? 
Vader ik heb heimwee. Ik wil naar de rust van Uw huis. 
Wilt U mij helpen om de tijd die ik hier nog moet zijn, sterk te zijn, om vol te houden. 
Standvastig te zijn en mij niet te laten misleiden. 
Vader wanneer mag ik naar huis?

Soms geeft God je al een bemoediging voordat je weet dat je die nodig hebt. Het stukje hierboven heb ik in de middag geschreven. Die ochtend toen ik wakker werd, stond er het volgende Bijbelgedeelte op mijn telefoon, waarvan ik toen nog geen idee had dat die voor mij zo toepasselijk zou zijn:

Hebreeën 10:35-36  
Laat de moed niet zakken,
 want als u de Here trouw blijft, krijgt u een grote beloning. 
U moet volhouden om de wil van God te doen. 
Als u dat doet, krijgt u wat Hij heeft beloofd.

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi. Dank je wel. Dat is echt een bemoediging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie bemoediging! En zo reeel, het uitzien naar Hem. Dank je wel voor je stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, je wil niet weten hoe vaak dit door mijn hoofd gaat. When will You take me home?
    Antwoord is dat het pas zal gebeuren, wanneer mijn taak hier volbracht is en Hij bepaalt wanneer het mijn tijd is.
    Tot die tijd moet ik zuinig zijn op de kostbare tijd die Hij me geeft. Dus: Hem aanbidden en het evangelie delen en mensen bemoedigen.

    BeantwoordenVerwijderen

Aanbevolen post

Elke dag sterven we.

De bijbel staat vol met geweldige teksten. Teksten voor bemoediging, voor troost, hoop, of gewoon om je geluk te delen. Maar de bijbel beva...